ŠOK! MIROSLAV ILIĆ: Hoću da vratim nacionalnu penziju, TIH 40.000 DINARA MI NIŠTA NE ZNAČI!

ŠOK! MIROSLAV ILIĆ: Hoću da vratim nacionalnu penziju, TIH 40.000 DINARA MI NIŠTA NE ZNAČI!

Slavuj iz Mrčajevaca kaže da su priznanja dodeljivana ljudima za koje niko nikad nije čuo, a svi upiru prstom samo u pevače

A. Jovanović 09. 12. 2016. 09:42

Informer

Neće keš
Ja mrzim pare, one menjaju ljude, a od nekih prave čudovišta
Miroslav Ilić

Pevač Miroslav Ilić, koji će za vikend održati koncerte u beogradskom Centru "Sava", otkriva da bi rado vratio nacionalnu penziju kako bi ućutkao zle jezike. "Slavuj iz Mrčajevaca" dodaje da mu 40.000 hiljada dinara koje prima na ime ovog priznanja ne znači ništa jer stalno mora da se pravda da li je učinio nešto za srpsku umetnost i kulturu.

On ističe da su penziju dobili mnogi ljudi za koje nikad nije čuo, a da svi i dalje upiru prstom u njega.

- Ja sam ovu penziju doživeo ako statusnu stvar, ali se pretvorila u socijalnu. Ako mislite da je meni pre deset godina, ili čak u ovom trenutku, značilo nešto tih 40.000 dinara, grdno se varate. Hteo sam da odem i pitam kako mogu da se odreknem nacionalne penzije, jer mi je preko glave razglabanja o tome. U tome me je sprečio kompozitor Zoran Hristić.

Arena je postala statusni simbol

Prvi ste napunili beogradsku Arenu pre deset godina. Zašto je sada izbegavate?
- Kad sam najavio taj koncert, svi su graknuli: "Šta on umišlja? Arena? Je l' on normalan?". U međuvremenu je Arena postala stvar statusa. Radije bih da tri večeri rmbačim u Centru "Sava" za isti broj ljudi, jer sve što postane statusni simbol mene nervira.

Pevač Bora Drljača tvrdi da ste dobili penziju jer je vaš zet Dragan Šutanovac tada bio na vlasti?
- Sad je treba da komentarišem šta je rekao Bora Drljača? Otkad je ustanovljena ta kategorija, protivim se načinu na koji se biraju dobitnici. Mi treba da radimo svoj posao, a onda da nas neko ko ima integritet obavesti da smo je zaslužili, a ne da se prijavljujemo na javnom konkursu. Uvek su na udaru pevači, a u drugim vrstama umetnosti ima ljudi za koje nikad nisam čuo. Što neko njih ne oplete?

Na šta ste potrošili prvi honorar?
- Bilo je to 1972. godine. Moja ćerka Marija nije imala ni dve godine. Bio sam student, moja supruga vanredni student. Kuku lele, mama, tata, deda, daj mi za čarape, gaće, pelene, za cigare... Pozovu me tada na omladinski festival u Vrnjačkoj Banji jer sam imao snimljenu "Devojku iz grada". Nemam auto, pa sam se autobusom vraćao kući. Za tih sat vremena sam se sto puta pipnuo za džep da vidim da li su parice tu. Pa onda pravim plan šta ću da kupim Gordani, Mariji, pa shvatim da nema dosta... Sebi ništa nisam kupio.

Branko Pantelić

Da li vam se dešavalo da nemate ni dinara u džepu?
- Sedimo Gordana i ja kod kuće deset dana, pa 11. dan pomislim kako treba da mrdnemo guzicom, mladi smo. Ali kud ćemo bez kola? Izađemo na Ibarsku i stopiramo. Doguramo do Vrnjačke Banje i sednemo u baštu hotela. Konobar me pita šta ćemo da večeramo, kažem ja neću ništa, muči me stomak, a u stvari nemam para. U povratku doguramo do Lađevca. Dva sata iza ponoći, a do kuće još sedam kilometara. Na kraju stane jedan kamiončić, kabina puna i čovek kaže: "Žao mi da stojite na cikotini, možete pozadi, ali da znate da sam ja terao u Kraljevo prasad da prodam."

Pamtim gumenu loptu

Da li je vaše detinjstvo u Mrčajevcima bilo teško ili ste lepo živeli?
- Ne potičem iz bogate familije, ali sam rastao bezbrižno. Pamtim kad mi je pokojni otac kupio gumenu loptu, koja je vrištala kad odskače. To je bila radost. Sećam se i tuge kad je odskočila na ružu i probušila se.

Da li ste se posle, na vrhuncu slave, bahatili s parama?
- Na vreme sam naučio lekcije i dobio "šamar" od života koji me je otreznio. Dođem u Beograd i platim turu pića, na primer 5.000 dinara, i onda se vratim u Mrčajevce, a strina me pita da li mogu da joj dam hiljadu dinara do prvog. To je prizemljenje. Ja mrzim pare. One menjaju ljude, a od nekih prave čudovišta.

Jeste li nekad pomislili da napustite pevanje?
- Kad sam se vratio 1978. godine iz vojske, nisam postojao na mapi. Rekao sam Gordani: "Ajde da damo meni šansu u ovom zanatu još dve godine, ako ništa ne bude, tražiću nešto drugo." Krajem godine izdam "Vino točim, a vino ne pijem" i sve krene.

Izvor: http://informer.rs/zabava/estrada/107191/SOK-MIROSLAV-ILIC-Hocu-vratim-nacionalnu-penziju-TIH-DINARA-NISTA-ZNACI

Podijeli ovo:

loading...

Objavi komentar

MKRdezign

Obrazac za kontakt

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Pokreće Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget

Powered by themekiller.com