RADNICI NEĆE PARE, NEĆE POHVALE... A evo šta hoće!

RADNICI NEĆE PARE, NEĆE POHVALE... A evo šta hoće!

U svojoj knjizi "Isplata: Skrivena logika koja oblikuje našu motivaciju", bihevioralni ekonomista Den Arili opisao je istraživanje koje pokazuje da pica efikasnije od novca motiviše radnike da povećaju produktivnost

sputniknews.com/informer.rs 03. 09. 2016. 13:38
42735_pi_f.jpg?1472902550

AP photo

Da li tražite načine da podstaknete svoje zaposlene da pokažu bolje rezultate? Rešenje za vašu potragu bi moglo da bude - pica. 


MOTIVACIJA Dovode lepotice da zabavljaju radnike

U svojoj knjizi Arili piše o eksperimentu izvedenom u "Intelovoj" fabrici poluprovodnika u Izraelu. Za potrebe eksperimenta zaposleni u fabrici podeljeni su u četiri grupe, od kojih su tri dobile obećanje da će biti nagrađene ukoliko uspeju da izvrše navedene zadatke do kraja dana. Članovima prve grupe ponuđeno je 30 dolara po osobi ukoliko uspeju da izvrše zadatak. 


MAČ SA DVE OŠTRICE! Dobre i loše strane ambicija!

Drugoj grupi je rečeno da će dobiti pohvalu šefa, a članovima treće grupe da će dobiti vaučere za picu. Četvrta grupa bila je kontrolna i obavljala je zadatke kao deo svojih redovnih obaveza. Rezultati istraživanja pokazali su da mala novčana nagrada najmanje motiviše radnike. Grupa kojoj je obećan novac povećala je produktivnost za nekih 4,9 odsto u odnosu na kontrolnu grupu. 

Grupa kojoj je obećan kompliment povećala je produktivnost za 6,6 odsto, čime je potvrđeno da je ljubaznost potcenjena na radnom mestu. Međutim, dokazano je da je najbolji motiv pica, pošto je grupa kojoj su obećani vaučeri povećala produktivnost za 6,7 odsto.  


AJNŠTAJNOV TAJNI RECEPT! Ovako je genijalac rešavao sve probleme u životu!

Arili je naveo da pobednički rezultati ne proizilaze iz želje za picom. S obzirom da se pice isporučuju u kuće radnika, to bi ih učinilo "junacima u očima članova svojih porodica", kaže on. Ali ko zna, možda je ipak sve samo zbog sira i kobasica, ili će istraživači sledeći put ponuditi neke veću novčanu nagradu i videti kako će se stvari onda razvijati.  

Let's block ads! (Why?)

Izvor: Informer.rs

Podijeli ovo:

loading...

Objavi komentar

MKRdezign

Obrazac za kontakt

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Pokreće Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget

Powered by themekiller.com